Türkiye, tarihî zenginliği, kültürel çeşitliliği ve stratejik konumuyla dikkat çeken bir ülkedir. Birçok kişi Türkiye'yi sadece tatil yapmak için değil, aynı zamanda yaşamak ve çalışmak için de tercih etmektedir. Türkiye'de yatırım yoluyla vatandaşlık almak isteyenler için ise belirli bir süreç ve şartlar bulunmaktadır. Bu yazımızda, yatırım yoluyla vatandaşlık almak isteyenler için ne yapmaları gerektiğini açıklıyoruz.
Yatırım Yoluyla Vatandaşlık Programı Hakkında Kısa Bilgiler
Başvuru sahibine, başvuru sahibinin eşine ve 18 yaşından küçük çocuklarına Türk Vatandaşlığı verilecektir.
Vatandaşlığınız ömür boyu devam edecek ve daha sonra doğan çocuklar Türkiye vatandaşı olacaktır.
Başvuru yapmak için veya sonrasında Türk Vatandaşlığını korumak için Türkiye'de yaşamanız gerekmez.
Türkiye birden fazla vatandaşlığa izin vermektedir, bu nedenle zaten sahip olduğunuz Vatandaşlığı koruyabilirsiniz.
Türk pasaportuna sahip olmak, dünya çapında 100'den fazla ülkeye vizesiz erişim sağlar. Bu ülkelerden bazıları şunlardır: Japonya, Güney Kore, Güney Amerika ve daha fazlası. Türk pasaportu olan biri ABD, Birleşik Krallık, Kanada, Avustralya ve Avrupa Birliği ülkelerine de nispeten kolay seyahat edebilir.
Yatırımlarınızı 3 yıl boyunca elinizde tuttuktan sonra mülkünüzü satmakta özgürsünüz.
Bu program kapsamında Türk Vatandaşlığının alınması normalde 2 ila 4 ay arasında sürmektedir.
Bir Türk vatandaşı olarak, yaşamak ve sonunda İngiliz vatandaşlığı almak için İş İnsanı vizesine başvurabilirsiniz. Ayrıca ABD'ye taşınmanıza yardımcı olması için E-2 Yatırımcı Vizesine de başvurabilirsiniz. Eğer hayaliniz İngiltere veya ABD'de yaşamaksa, Türk Vatandaşlığı bir köprü olabilir.
Türk vergi makamları size mevcut mali durumunuz veya mevcut varlıklarınızla ilgili herhangi bir soru sormayacaktır.
Yatırım Yoluyla Vatandaşlık Programı İçin Gerekenler Nelerdir ?
Başvuru sahibinin en az 400.000 $ değerinde bir mülk satın alması gerekmektedir (bir veya birden fazla birim bir arada olabilir).
Tapu kaydı sırasında beyan edilen resmi değer bu miktardan daha düşük olamaz.
Yetkililer tarafından yapılan zorunlu Resmi Değerleme Araştırmasının sonucu en az 400.000 $ değerinde olmalıdır.
Gayrimenkulün en az 3 yıl süreyle elde tutulacağına dair taahhüt (Noterde beyan).
Ödeme, kanıt olarak banka dekontları ile banka havalesi yoluyla yapılmalıdır.
Mülk, başvuru sahibinin gerçek kişi adına kayıtlı olmalıdır.
İpotek kredisi kullanılması durumunda, ipotek değeri Resmi Değerleme Araştırmasında belirtilen değerden düşülecektir.
Başvuru, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı Tapu Sicil Müdürlüğü aracılığıyla İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü Yabancılar Dairesi Başkanlığı tarafından yapılmalıdır.
Başvuru sahibinin eşi ve 18 yaşın altındaki çocukları tek bir başvuruya dahil edilebilir. Not: Türk yasalarına göre, Yatırım Yoluyla Türk Vatandaşlığına başvurmalarına izin verilmeyen bazı ülkelerin vatandaşları vardır. Bu durum aşağıdaki ülkeler için geçerlidir: Ermenistan, Küba, Kuzey Kore ve Suriye.
Yatırım Yoluyla Türk Vatandaşlığı Programı İçin Hangi Adımlar İzlenmeli?
1. Adım - Vergi Kayıt Numarası Alın
Vergi Sicil numarası Türkiye'deki herhangi bir vergi dairesinden alınabilir.
Pasaport ve Fotoğraflar gereklidir.
2. Adım - Bir Türk Banka Hesabı Açın
Satın alma aşamasındaki işlemlerin belgelenmesi gerekli olacaktır.
Pasaport ve Vergi Sicil Numarası ve mevcut adresinizi gösteren bir Resmi Belge gereklidir.
3. Adım - Mülkü Bulun
Toplam Değerin 400.000 ABD Doları veya Türk Lirası cinsinden eşdeğeri olması gerekir (tek veya birden fazla birim olabilir). Mülkler Tamamlanmış veya Tamamlanmaya Yakın, İskan Ruhsatı verilmiş ve Kat İrtifakı veya Tapusu hazır olmalıdır. Resmi Değerleme Araştırması için uygun olmalıdır.
4. Adım - Mülkü Satın Alın
Banka Havalesi kullanın ve işlemi makbuzla belgeleyin. Tapu Sicilini ve/veya Noter Tasdikli Satış Sözleşmesini "3 Yıl Boyunca Satılamaz" şerhi ile şartın bir parçası olarak alın. Üç yıl sonra, vatandaşlığınız sonsuza kadar garanti altına alındığı için Türkiye'deki mülk yatırımınızı satabilirsiniz.
5. Adım - Uygunluk Belgesi Alın
Resmi Değerleme Araştırmasını sağlayın ve Banka Transfer Makbuzunu gönderin. Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na başvurun.
6. Adım - Türkiye'de İkamet Başvurusu
Oturma izninize başvurmadan önce gerekli Belgeleri toplayın. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'ne başvurun. Oturma izni, vatandaşlığınızı ve nihai pasaportunuzu almak için önemli bir adımdır.
7. Adım - Yatırım Yoluyla Türk Vatandaşlığına Başvurun
Vatandaşlık başvurusu yapmadan önce gerekli Belgeleri toplayın. Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'ne başvurunuz.
Başvurmak İçin Hangi Belgelere İhtiyacım Var?
Doğum Belgesi
Başvuruda yer alan tüm Aile üyelerinin doğum belgelerinin kopyası. Her bir kopyanın Apostil ile damgalanması ve onaylanması veya mühürlenmesi gerekmektedir.
İkamet Belgesi
Adres kanıtı sağlanmalı ve Apostil ile damgalanmalı ve onaylanmalıdır.
Medeni Durum
Tüm aile üyelerini karı, koca ve çocuklar olarak gösteren bir Kayıt, Evlilik Sertifikası, Boşanma Sertifikası (dul ise, eşin Ölüm Sertifikası). Her sertifikanın Apostil ile mühürlenmesi ve onaylanması veya damgalanması gerekir.
Sağlık Sigortası
12 Biyometrik Fotoğraf
Başvuru yapan tüm kişiler için 4 adet 5×6 boyutunda beyaz fonda çekilmiş biyometrik fotoğraf gerekmektedir. Ana başvuru sahibinden 8 adet beyaz fonda çekilmiş normal boyutta Biyometrik fotoğraf istenmektedir.
Pasaport
Orijinal Pasaportunuzun bir kopyası.
Tüm belgelerin aslı ve Noter onaylı Türkçe tercümesi
Verilen Vekaletname
Başvuru Formları
Doğru şekilde doldurulmuş ve tamamlanmış olmalı.
Комментарии